Forum Warownia Strona Główna Warownia



Rasy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warownia Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Risika
Opiekunka Forum



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

 PostWysłany: Nie 20:09, 05 Cze 2005    Temat postu: Rasy Back to top

Piszcie tu swoje pomysły na rasy. Oto posty ze starego forum:

Nevar_MG napisał:
LUDZIE - Ludzie, jak ludzie najnormalniejsza i najbardziej popularna rasa na świecie.
Zamieszkują miasta na wolnych terenach, przy rzekach itp. Człowiek jest najbardziej
uniwersalną rasą gdyż niektórzy np. swym wzrostem mogą dorównać elfom, inni
krasnoludom, ale nie o tym miała być tu mowa. Charakter człowieka prezentuje się
najczęściej neutralnie choć często przejawia swój zły charakter jak mówi
powiedzenie "okazja czyni złodzieja" ale to odnosi się do wszystkich ras (tylko
cytat został wymyślony przez człowieka). Ludzie mają średnie umiejętności we
wszystkim i to zależy tylko od poszczególnej jednostki. Statystycznie mają dość dużą zręczność, siłę i wiedzę, jednak kuleje logika. Każdy z nas jest 'ludziem' i
wie o sobie wszystko lub prawie wszystko więc co tu będę dalej opisywał...(popatrzcie w lustro...)



Nemezis napisał:
AASIMARZY- Aasimar to półbóg. Oznacza to tyle, że jeden z rodziców był bogiem - zazwyczaj pomniejszym - a drugi przedstawicielem 'zwykłej' rasy, najczęściej człowiekiem, choć zdarzają się również niziołki, elfy (czasem podobnoż również krasnoludy i inne). Charakter aasimarów jest prawie zawsze dobry, rzadko (nigdy?) zdarzają się wyjątki. Postacie te czasem posiadająułamek boskich mocy, zazwyczaj są to zdolności nadnaturalne przypominające zaklęcia, choć czasem zdarza się np. umiejętność przemiany danego materiału w inny, czy 'magiczny' wzrok. Boski rodzic jednak rzadko udziela się w życiu swego potomstwa - choć czasem zdarza się 'boska interwencja', często, gdy dziecko jest kapłanem swego ojca/matki. Aasimarzy prawie zawsze posiadają jakieś cechy szczególne w wyglądzie - np. złote oczy, bardzo jasne włosy czy też skórę, czasem skrzydła. Zazwyczaj są silniejsi od normalnych ludzi, choć przyswajają wiedzę nieco wolniej (co w praktyce znaczy tyle, że do osiągnięcia poziomu potrzebują więcej doświadczenia - czyli gracz grający aasimarem i grający człowiekiem mają równe szanse)



Nevar_MG napisał:
KRASNOLUDY różnią się od ludzi tym, że hmm, tak właściwie to sam nie wiem, wiem jednak, że na pewno swoją wielką brodą i wąsami, którą nosi prawie każdy męski przedstawiciel.
Napewno różnią ich też waga mimo to, że krasnolud ma połowę wielkości zwykłego człowieka czyli około 70 - 90 centymetrów, sama waga to ponad 100 kg, średnio około 140 kg. Kolor włosów jest najczęściej podobny do ludzkiego, najczęściej brązowy, czarny, rudy, niektóre nie mają włosów. Sam nie wiem dlaczego tak porównuje do ludzi ? Może dlatego, że sam nim jestem, albo są podobni ? Już kontynuuje... Wracając do wagi, pytanie: Dlaczego krasnoludy ważą więcej niż ludzie, mimo iż są mniejsze od nich ? Odpowiedź: Raczej każdy by powiedział, że są grube i pewnie przez to (że inni tak mówią) mają negatywny stosunek do innych ras, chodzi o to że mają hmm wykształcone duże ilości mięśni i na nogach, rękach i brzuchu, które są nawet trzy razy większe od ludzkich (a 4 - 5 od elfich tak nawiasem). Ich preferowanymi kolorami są zbliżone do czarnego, brązowego czy szarego, magowie, alchemicy i profesje krasnoludzkie związane z magią mają spokojne usposobienie i mniej wykształcone mięśnie, niż wojownicy co jest oczywiste. Magią zajmują się niestety najgorzej z trzech ras: Ludzi, Elfów i Niziołków, lecz krasnoludzcy astrologowie i zaklinacze run są najlepsi. Broń używana przez krasnoludów musi być wytrzymała na mocny chwyt ręką i ostra do rozbijania orczych łbów, jak powiedział mi jeden z przedstawicieli tej niskiej rasy. Więc najczęściej używaną bronią jest topór dwuręczny, halabarda lub młot, czasem inna ciężka broń typu berdysz, kolczatka. Co do pancerzy krasnoludów, można powiedzieć że najczęściej noszą mithrilowe hełmy i zbroje (mithril jest wydobywany w ich kopalniach, w armii krasnoludzkiej nigdy nie brakuje tego materiału), jednak tarcze (choć rzadko, bo najczęściej walczą dwuręcznie) są duże metalowe, ozdabiane kryształami, diamentami i małymi ilościami mithrilu dla wzmocnienia tarczy. Co do hełmów, często mają rogi, jak hełmy wikingów. Ich stosunek do poszczególnych ras
- Ludzie - Neutralny - Uwagi: potrafią dobrze współpracować w drużynie z ludźmi
- Elfy - Negatywny/Neutralny - Uwagi: żadko sie spotykają, z racji swego miejsca zamieszkania. Najczęstsze wojny zachodzą między tymi rasami. Krasnoludy nie lubią zbytnio elfów z racji ich wzrostu (widać to w "Władcy Pierścieni": Legolas-Gimli)
- Niziołki - Pozytywny/Neutralny - Uwagi: nie mają nic do siebie, wręcz lubią sie z racji swego podobnego wzrostu.
- Smoki - Bardzo Negatywny - Uwagi: nie wiadomo dokładnie z jakiego powodu nienawidzą smoków, może to dlatego, że są za mocne i nie potrafią tak łatwo zdjąć z nich skóry, rogów, zębów za które mogli by dostać fortunę w mieście.
- Orki, Trolle, Gobliny - Bardzo Negatywny - Uwagi: także z nimi krasnoludy prowadzą największe i najbardziej zaciekłe wojny.
Oddalając się od zgiełku wojen i wzajemnych stosunków ras, można opowiedzieć nieco o krasnoludzkich kobietach. Wielu uważa że mają one brody, jest to nieprawda, ale jak w każdej opowiastce jest ziarnko prawdy tak i tutaj, dokładniej mówiąc: kobiety ludzkie, bardzo rzadko mają wąsy czy brodę, u krasnoludów efekt włosów jest o wiele większy, dlatego mają 50 % szans, że w późnej młodości będą miały brodę czy wąsy. Nie mają one może takiego umięśnienia jak mężczyźni, ale np. grubość kobiecych nóg jest 3/4 nóg męskich (to tak dla porównania). Atrybuty krasnoludów przedstawiają się następująco: Siła, Budowa, Charyzma, Wiedza, Logika, Intelekt, Szybkość, Zręczność.



Nevar_MG napisał:
////POST DAMBLA KTÓRY ZOSTAŁ SKASOWANY PRZEZ PRZYPADEK RAZEM Z POSTEM DARCUSA I KAINA\\\\
SMOKI
Są rózne rodzaje smoków np. białe, niebieskie,blekitne, złote, czerwone, czarne, zielone, każdy z nich ma jedną właściwość "telepatie". Odróżniają sie one też swoimi właściwościami np.
Czerwone - sa bardzo agresywne, ziona ogniem.
Czarne - zazwyczaj niekogo nie atakują trzymają sie z daleka od bitew, chyba że zostaną napadnięte.
Złote - jedne z najmadrzejszych smoków, walczyły z czerwonymi smokami, bo one zazdrosciły im wiedzy, złote prawie w ogole poległy, lub gdzie się skryły.
Białe - to jedne z najmniejrzych smokow, nie maja nadzwczyjanych zdolnosci, ale sa bardzo mądre.
Błekitne - smoki bardzio przyjazne do ludzi, pomagaja w starcia czerwonych z ludzmi.
Niebieskie - smoki wodne, mają umiejętność strzelania wodą.
Zielone - niestety o nich malo wiem wiec nie bede pisał glupot.



Zephonim napisał:
PÓŁELFY, rasa powstała ze zmieszania ludzkiej i elfickiej krwi. Potomkowie tych ras wyróżniają się tolerancją dla wszelkich ras „półludzkich”. Półelfy żyją nieco dłużej niż ludzie. Dzięki dziedzictwu Leśnego Ludu półelfy dziedziczą część cech ludzi, jak i elfów. Cechuje je elfie piękno bez elfiej efemeryczności, ludzka siła bez ludzkiej brutalności, co sprawia, że w wolnych krainach są chętnie przyjmowani jako przedstawiciele wszelkich profesji. Są dobrymi dyplomatami i jubilerami, bo mają w sobie ludzką pomysłowość i elfie zamiłowanie do pięknych przedmiotów. Mogą być też wynalazcami, pisarzami, nauczycielami i bardami.
Jeśli półelfy są wychowywane wśród ludu, gdzie nie toleruje się ludzi lub elfów, wtedy są zabijane jeszcze jako dzieci lub powoli niszczy się w nich przywiązanie do kultury, tradycji i języka tej drugiej rasy.



Zephonim napisał:
DIABLĘTA - to przeciwieństwo Aasimarów. O ile ci pierwsi są dobrymi przedstawicielami międzyplanarnych związków, to diablęta starają się szerzyć zło jak ich demoniczni rodzice. W opisie Aasimarów zostało napisane, że są one w połowie bóstwami. Nie zgadzam się z tym, bo istoty w połowie boskie mogły by mieć dość siły, by sprawować despotyczną władzę nad (przynajmniej!) częścią wymiaru, w którym egzystują.
Diablęta to dalecy potomkowie półdemonów lub półdiabłów. Dysponują ograniczonymi mocami tych istot, ale wciąż są to bardzo niebezpieczne i destruktywne stworzenia. Diablęta mają szarą lub czarną skórę i czerwone lub żółte oczy. Niektóre mają też niewielkie skrzydła lub małe rogi. Większość diabląt jest ewidentnie zła, ale jak wszędzie, zdarzają się wyjątki. Podobnie jak inne potężniejsze stworzenia, Diablęta wolniej nabierają doświadczenia niż zwykli śmiertelnicy.



xenar napisał:
ELFY są jedną z najpiękniejszych ras o ile nie najpiękniejszą. Choć na pierwszy rzut oka są podobne do ludzi to jednak ich rysy są dużo bardziej spiczaste. Mają spiczaste uszy. Każdy z elfów posiada zamiłowanie do łucznictwa. Są jedną z lepiej strzelających ras. Elfy są bardzo zręczne. I właśnie, dlatego część z nich jest złodziejami. Wiele z elfów jest również druidami. Leśne elfy często zostają bardami. Lubią śpiew, harmonię ład oraz porządek. Kiedyś elfy toczyły nieustające i bardzo brutalne walki z krasnoludami. Teraz większość przedstawicieli tych ras nie przepada za sobą. Choć oczywiście jak zwykle zdarzają się wyjątki. Elfy są odporne na czary wywołujące sen. Jest kilka odmian elfów np. Leśne czy Nocne (Drowy).



xenar napisał:
Niziołki są jedną z niższych ras. Są bardzo zręczne. Posiadają bujne owłosione. Włosy rosną im nawet na stopach. Bardzo szybko się poruszają, są bardzo zręczne. Są znakomitymi złodziejami, kieszonkowcami i zabójcami. Jedzą bardzo dużo. Lubią alkohol. Nie noszą obuwia, co czasem może irytować króla, który zaprosi takiego Niziołka do swego dworu. Jednak na szczęście nie zdarza się to rzadko. Choć na pierwszy rzut oka można sądzić, że są niepozorne to jednak nie jest tak. Niziołki najczęściej zostają łotrzykami. Zamieszkują różne tereny.
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Pią 11:50, 15 Lip 2005    Temat postu: Elfy Back to top

Zastanawiam się nad wyszczególnionym opisem ras elfich. Tzn. Wysokie elfy (czy też Górskie), Morskie elfy, Drowy i Magiczne. W sesjach jedynymi elfami z jakimi miałem styk, były Drowy i Elfy leśne (które są już opisane). Jeśli ktoś chciałby zrobić opis tych ras, proszę bardzo.
 
Zobacz profil autora
Nevar
Zarządca



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Nie 14:10, 17 Lip 2005    Temat postu: Gnomy Back to top

GNOMY

Gnomy, najmniejsza humanoidalna rasa na świecie, ale mimo to jest jedną z bardziej znanych z swojej pracowitości i mądrości. Nowe technologie, maszyneria i różnego rodzaju wynalazki to ich główne zajęcie, każdy przedstawiciel gnomiej rasy ma podstawowe informacje na ten temat, które są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Z natury spokojne i niezwykle opanowane, wiedzą co trzeba zrobić w określonej sytuacji kiedy krasnolud dawno straciłby rozeznanie. Utrzymują się wśród ras "mniejszych", takich jak krasnoludy, niziołki i halflingi. Według schematu znajdują się pomiędzy szczupłymi niziołkami i halflingami przy kości, ponieważ gnomy nie są ani za grube, ani też za chude. Mają wielu przyjaciół i sojuszników, a najbardziej ufają haflingom, krasnoludom i niziołkom. Z tymi ostatnimi zachowują stałe kontakty ponieważ, właśnie niziołki są mistrzami w sprzedawaniu i pomagają gnomom w reklamowaniu ich wynalazków. Walczą tylko w ostateczności, jednak ponieważ są zbyt mali by mogli utrzymać w ręku porządny miecz, najczęściej używają poręcznych sztyletów. Prócz tego, krasnoludzcy kowale mają codziennie zamówienia na tak zwane: "małe miecze", dla gnomich poszukiwaczy przygód. Ich miasta przypominają wioski halflingów i niziołków, mieszkają w drzewach, a swoje projekty przeprowadzają najczęściej w swych pięknych ogródkach. Gnomie kobiety posiadają urodę ludzkich i podobne charaktery, każda z nich potrafi gotować i zajmować się domem, a także opiekować się zwierzętami. Zapomniałem wcześniej wspomnieć, że największymi przyjaciółmi w ich najbliższym otoczeniu, są zwierzęta leśne - wiewiórki, niedźwiedzie, lisy czy wilki (których chętnie używają jako środek transportu), a także wiele innych. Gnomy stawiają na wiedzę, szybkość i zwinność, która przydaje im się w konstruowaniu rozmaitych maszyn.
 
Zobacz profil autora
Xenar
Władca Prowincji



Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów


 PostWysłany: Nie 12:40, 07 Sie 2005    Temat postu: Back to top

SMOKI

To piękne ale i zarazem przerażające stworzenia. Są sławne na cały świat. Potrafią latać. Cechuje je ogromna siła i odwaga. Właśnie te dwie cechy spowodowały iż wiele osób boi się ich. Rozmiar smoka zależy od jego gatunku oraz wieku. Jedne są małe inne olbrzymie ich rozmiary sięgają od kilkudziesięciu centymetrów do ponad 30 metrów. Są najgroźniejszą rasą żyjącą na świecie. Smoki mają bardzo różne charaktery. Lecz pomimo to wszystkie pożądają bogactw. U niektórych z nich skarbce są bardzo rozległe. Nie lubią
zostawiać swych bogactw na dłużej niż wymaga tego sytuacja. Najczęściej zamieszkują jaskinie w górach, istniały przypadki współpracy smoka z inną rasą dla obustronnej korzyście, jednak takie układy występowały bardzo żadko. Najczęściej polegały one na tym że jakiś smok najeżdżał wioskę i np. palił kilka domów. Następnego dnia w wiosce zjawiał się "łowca smoków". "Zabijał" smoka i uciekał z pieniędzmi a wtedy smok "ożywał: i uciekał z danej wioski. "Łowca" dzieli się pieniędzmi ze smokiem i oboje są zadowoleni. Proces ten powtarzają na kilku wioskach dopóki wiadomość o Łowcy oszuście niee rozniesie się po świecie. Są również bardzo
inteligentne. Wykształciły nawet swój smoczy język. Smoki do ataku używają swych
pazurów jednak często używają również zębów. Ponadto mogą używać "oddechu" ziejąc
ogniem.Ich skóra jest bardzo odporna na wszelkie obrażenia. Jest bardzo cenna dlatego
jest bardzo wielu łowców smoków którzy polują na nie zabijają a następnie skórę sprzedają kowalowi który wykonuje z niej np. pancerz czy tarczę. Kiedyś Smoki dość często współpracowały z Elfami, najczęściej z Elfami Górskimi ale pomoc innym gatunkom elfów nie było niczym wyjątkowym. Właściwie ta współpraca polegała na tym że to elfy prosiły smoki o pomoc w jakiejś sprawie, gdy te miały odpowiednią motywację (odpowiednią zapłatę) chętnie zgadzały się by pomóc elfowi lub elfom. Motywacja zazwyczaj zależała od chciwości smoka oraz od trudności zadania. Istnieje bardzo wiele gatunków smoków do których należą:Białe, Błękitne, Czarne, Czerwone, Zielone, Miedziane, Mosiężne, Spiżowe, Srebrne, Złote, Ametystowe, Brunatne, Cieniste, Kryształowe, Pieśni, Podziemne, Zębate. Rzadkie Gatunki: Baśniowy, Burzowy, Chaosu, Duch, Magmowy, Morski, Pseudosmok, Radiantowy, Smoczydło, Szkielet, Wampirzy, Wężowy, Zombi.
 
Zobacz profil autora
Einkill
Zarządca



Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z dupy

 PostWysłany: Sob 23:13, 22 Paź 2005    Temat postu: Back to top

Kagarri
Rasa Kagarri powstała na skutek uwolnienia się mocy z innego wymiaru podczas eksperymentu jednego ze Strażników. Zostali nią skażeni mieszkający w okolicy ludzie, przez co zaczęli mutować i w efekcie stworzyli nową rasę inteligentną. Nikt nie wie, który był to wymiar, chociaż podejrzewa się, iż był to jeden z wymiarów piekielnych. Z tego powodu inne rasy darzą Kagarrich dużą niechęcią i traktują ich z dystansem, mimo że nie odziedziczyli oni po demonicznych istotach zamiłowania do chaosu i destrukcji. Ważną i ciekawą cechą Kagarrich jest ich podatność na magię. Znakomita większość z nich jest niewrażliwa na wszystkie czary niższych kręgów oraz znaczną grupę czarów wyższych kręgów magii. Tyczy to zarówno czarów skierowanych przeciwko nim oraz czarów mających im pomóc, a także efektów przedmiotów. Jednak raz na jakiś czas rodzi się Kagarri, wykazujący wyjątkowe zdolności magiczne. Tacy osobnicy w pierwotnych plemionach, które tworzyli Kagarrowie, byli szamanami, a obecnie trafiają oni do szkół magii, gdzie zbierają wysokie oceny.
Osobowość: Na skutek nieufności innych ras, Kagarri często sami stają się zdystansowani w stosunku do innych i trudno zawierają nowe znajomości. Mimo to wielu Kagarri mieszka w ludzkich miastach, starając się wieść normalne życie. Z natury oraz ze względu na ich naturalne predyspozycje Kagarii są cenionymi wojownikami.
Opis fizyczny: Na pierwszy rzut oka Kagarri przypomina dobrze zbudowanego Człowieka. Przeciętny mężczyzna ma około 1,90 metra wzrostu, a kobieta 1,80m. Mimo wielu podobieństw w budowie ciała między Kagarri a Ludźmi, różnica jest bardzo dobrze widoczna na twarzy i głowie. U mężczyzny szczęka jest lekko wysunięta, a nos i oczy małe. Z czaszki wyrastają dwa małe rogi o białym kolorze. Kobiety Kagarri nie tylko są dobrze zbudowane, ale i bardzo zmysłowe. Ich skóra jest niezwykle delikatna w dotyku i jednocześnie dość twarda. Ich twarz jest niemal identyczna z ludzką, lecz tak jak całe ciało zachowuje delikatność i zmysłowość. Z ich czaszki wyrastają dwa małe różki (mniejsze niż u samców), o kolorze bardzo ciemnego fioletu.
Relacje: Mimo swego dystansu do innych ras, Kagarri są nastawieni przyjaźnie do większości istot. Wyjątkiem są rasy walczące po stronie Strażników podczas Wyzwolenia oraz nieumarli.
Charakter: Kagarri mogą mieć dowolny charakter, lecz najczęściej bywają chaotyczne dobre.
 
Zobacz profil autora
Kain_01
Klanowicz



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Police

 PostWysłany: Nie 12:42, 23 Paź 2005    Temat postu: Krasnoludy Back to top

Krasnoludy

Krasnoludy znane są ze swej wytrwałości oraz z wielkich umiejętności bojowych, rzadko który używa magii lecz jak już zdarzy się taki wyjątek wtedy są oni przeważnie magami ziemi, lubują się oni również w wszelkim rodzaju mocnego. Ich królestwa wewnątrz gór są znane głównie z wielkich tajemniczych skarbów, które przeznaczają na handel lub dary
Osobowość Krasnoluda jest bardzo toporna mają oni ciężkie poczucie humoru i są mocna podejrzliwi wobec obcych, jeżeli ktoś zasłużył na ich szacunek lub przyjaźń, wtedy są dla takich wyjątków bardzo wielkoduszni
Dorosły krasnolud mierzy jedynie od 1,20 do 1,40 metra wzrostu, lecz są one szeroki i wytrzymałe. Krasnolud płci przeciwnej jest trochę lżejszy i mniej wytrzymały ale i tak jest silniejszy od większości ludzi.
Krasnoludy mają dobre stosunki z gnomami oraz znośne z ludźmi, pół-elfami oraz niziołkami (cytat z podręcznika grasz do d&d ) powiadają one: '' Różnica pomiędzy znajomością a przyjaźnią wynosi jakieś sto lat''
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warownia Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach