|
|
Warownia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nevar
Zarządca
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:05, 14 Paź 2005 Temat postu: Czas i pory dnia w systemach Fantasy |
|
|
No właśnie, jak określacie czas na sesjach ? W średniowieczu nie było zegarków, tylko pory dnia. Łatwiej jest powiedzieć graczom że jest godzina "około 15", ale bardziej klimatycznie np. po południu.
Jak opisujecie szczegółowo porę dnia ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Einkill
Zarządca
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z dupy
|
Wysłany: Sob 23:36, 15 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
ja na ogol mowie opisowo. czyli "po poludniu" , "slonce chyli sie ku zachodowi" itp. mowienie "kolo 15" jest niestety, jak zauwazyles, malo klimatyczne. no chyba ze ktorys z bg ma klepsydre czy cos w tym stylu <goblinski czasomierz or so> to mozna mowic normalnie ;]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Darkon
Przyjaciel SSR
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:13, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Jak kiedyś prowadziłęm te "stare" systemy to miałem taką ekipe że nic tam nie można było nazwać klimatem więc wtopa z podaniem konkretnej godziny była niezauważalna. Teraz prowadze dla normalnych ludzi, ale to jest W: M więc zegarki to nie jest jakiś specjalny bajer. Jednak jakbym znów prowadził coś osadzone w średniowieczu uważałbym na informacje o porze dnia, chociaż czasami w nocy trudno jest to określić. Postacie graczy raczej nie są astrologami i nie potrafią czytać godziny z położenia księżyca i gwiazd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nevar
Zarządca
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:38, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Noc można podzielić na trzy etapy: koniec wieczoru, środek nocy, przed rankiem. Chociaż jeśli chodzi o mnie to dla mnie noc zaczyna się od godziny 1, a północ powinna być około 3, o 5-6 może być rano (w realu ).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Darkon
Przyjaciel SSR
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:52, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
No własnie, bardziej nocy nie da się chyba podzielić, bo tego poprostu nie widać. A pory roku wprowadzacie ? Ja kiegyś próbowałem, ale z tymi graczami co to wiecie... to takie mieli ruchy że nie potrafili przemienić jesieni w zime.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nevar
Zarządca
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:11, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Pory roku.. Często (prawie zawsze) zapominam na początku sesji wspomnieć jaka jest aktualna pora, czasem nawet zapominam opisać pogodę. Ale widocznie jest to taki dziwny element, bo nawet sami gracze wolą zapytać się "czy nasze postacie się znają ?" niż "jaka jest pora roku ?", nawet jeśli zostało powiedziane, że podróżowały kilka miesięcy, albo pytanie pada w środku sagi.
Kiedy prowadzę jakąś przygodę związaną z górami, krasnoludami i ogólnie w tym klimacie, to nigdy nie zapominam powiedzieć, że jest zima, pada śnieg i jest taka zawierucha, że postacie poniżej 50 kg latają na wietrze .
To zależy od scenariusza, ale racja, zawsze powinno się powiedzieć jaka jest pora roku i pogoda, a jeśli MG zapomniał, to gracze powinni o tym przypomnieć (w końcu łatwiej się wczuć).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Darkon
Przyjaciel SSR
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:57, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Pogoda i pora roku ma czasami duże znaczenie, gracze mają zadanie gonić kogoś kto uciekł wczoraj, a w nocy po ucieczce deszczyk padał i slady zamazane wiadomo tylko że poszedł na południe czy coś. Czasami takie tornado może coś spowodować, na śniegu podczas zawieji jest słąbsza widoczność, jak gonisz kogoś to można się przewrócić, różnie to bywa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nevar
Zarządca
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:49, 03 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Sęk w tym, że MG mówi o pogodzie (ale zabrzmiało ) zawsze kiedy jest ona przewidziana w scenariuszu, tak jak podałeś w przykładzie - wtedy wręcz nie ma prawa zapomnieć powiedzieć graczom o tej informacji. Najczęściej zdarza się tak, że pogoda ma nikły wpływ na postacie, właśnie wtedy MG zapominają o odpowiednim opisie, a gracze czują, że czegoś brakuje, ale nie wiedzą, że chodzi o pogodę, o to, czy ich postacie czują ciepło, czy zimno, w końcu nie troszczą się o to, nie wiedząc jaka jest pogoda, być może właśnie dlatego nie pytają MG, zawsze jest jakaś wymówka by nie mieć problemów np. w czasie walki (np. taki koc zakrywający bohatera przed zimnem ogranicza jego ruchy).
To by było na tyle . Widzę, że zeszliśmy.. albo nie, biorę winę na siebie - z tematu, było o czasie w Fantasy, a teraz o pogodzie, mimo to, można uznać je za tematy pokrewne - ogólne elementy opisowe na sesji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Darkon
Przyjaciel SSR
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:45, 04 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
No niestety tak jest, że MGcy opisują szczegóły przeważnie tylko wtedy jeśli mają one znacznie wpływać na przygode czasami na klimat, ale rzadko. Najgorzej jak gracz zacznie się piłować o jakieś szczegóły jak podałeś w przykładzie że koc ogranicza ruchy, gracze śpią i debile zapomnieli wystawić warty albo jeszcze lepiej ktoś zasnął na warcie i atakuje ich z zaskoczenie stadko goblinó niby nic, ale tak "wyskoczyć" z koca nie jest łatwo i od razu przy tym sięgnąć po miecz jednocześnie atakując wroga, w praktyce jest to nie możliwe, przynajmniej dla początkujących, a gracz potrafi strzelić focha że on dla klimatu powiedział że się mocniej okrywa kocem i jest scenka z życia.
Też myślę, że tematy są na tyle pokrewne że można je pisac na jednych śmiechach.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|